Nattliga funderingar.

Detta är något som har varit i mina tankar ett tag nu och de är kvinnors syn här i Luleå på sexualitet.
Det finns dom som är väldigt öppna med det och sen har vi även den andra sidan som anser att en kärleksbutik är kvinnoförnedrande.

Det jag kan säga om min butik är. Vi är noga med våra produkter att dom håller hög kvalitet. Filmerna som vi har till salu innehåller inget våld, förnedring, djur eller barn eller nått liknande.
Vi har även inne filmer från filmbolaget MAX och dom gör snälla hon och han filmer.
Hon och han filmer är mer erotiska och är filmade på ett mer sensuellt sätt.

Tyvärr kan jag på en gång säga att jag inte kommer att ta hem den Femenistiska porrfilmen som har gjorts.
Den innehåller grov analsex, fisting och är mycket råare än de flesta andra filmer som jag har inne. Det enda femenistiska i den är att den är gjord av kvinnor.
Själv har jag inte sett den utan har hört av andra som har gjort det.

Många har en tendens till att anse att sexleksaker är förnedrande för kvinnor, men då kan jag muntra upp er med lite roliga fakta.

Under 1860 talet så kom den första vibrerande dildon ut på marknaden, och den var ångdriven.
Den fanns främst att få tillgång till på finare spa. Och vissa gånger så när mannen i hushållet skickade sin fru till läkaren för att hon var helt hysterisk och inte så lätt att ha och göra med.
Det läkaren rekomenderade var att använda sig av en sexleksak för att få en orgasm.
Dom har även funnit dildo formade leksaker snidda i trä och i sten från stenåldern om jag inte kommer ihåg helt fel.
Och på den tiden kan jag knappast tro att dom såg det som kvinnoförnedrande.
Det är lätt att blanda ihop oss med prostitution, men där kan jag lugna er med att säga att vi har inget med det att göra, utan vi är för samtyckande njutning mellan människor.

Men i slutet av 1800 talet så skrev läkare i tidningar om att de var farligt att onanera och att man kunde bli blind och galen. Vissa symptom var att man hade mörka ringar runt ögonen, huden var väldigt blek osv. Vilket i dagsläget de flesta skrattar åt och läkare och forskare går tvärtemot och säger istället att det är nyttigt för kroppen att få orgasm.
Varför?
Jo för att det löser ut en massa hormoner i kroppen som bla stärker imunförsvaret och gör att vi håller oss friskare.

Men det jag även säljer i butiken för er som inte varit ner är en hel del skämtartiklar som kärlekspasta, penispasta, burktoppar formade som penisar eller bröst, godis, massageoljor och glidmedel.

Men jag har självklart en del med hälsa att göra med.

Vi har en produkt som heter knipkulor.
Dom används för att träna upp slidmusklerna för att förhindra inkontinens och livmoderframfall.
Nu pratar jag väldigt tunga ord här.
Men det finns dokumenterat att inkontinens bland flickor går så långt ner i åldern som 11 år!
Största orsaken är att vi inte rör på oss.
Livmoderframfall, detta är kanske inte många som hört talas om. Men det handlar om när slidmusklerna är så svaga att dom inte orkar hålla uppe livmodern så den ramlar ner, vilket då kan krävas upp till 4 operationer för att det ska kunna bli bra igen.
Den yngsta som jag hört drabbas av detta är 35 år gammal.
Knipkulor är lätta att använda, man för bara in dom och sen gör musklerna resten av jobbet åt dig.
Detta är en fin present till någon som nyss fått barn, eller till sin fru eller varför inte sin mamma.

Knipkulor kan man även använda analt om man har problem med IBS (irritated bowl syndrome).

Vad kan man göra för att motverka detta annars?
Ja de andra sättet är att använda knipövningar som kan vara svåra att få till rätt. men för att lära dig vilken muskel man ska använda så knip av strålen när du är på toa och kissar.
Samma gäller även för män.
För att dom ska kunna hålla sin erektion högre upp och fungera bättre så bör även dom träna sina muskler där nere.
Lätt, knip av strålen och håll, denna övning ska du sen göra även när du inte är på toa och gärna upprepade gånger/ set.

Sen har vi en annan produkt som heter Viva Creame, och den är för kvinnor.
Den gör så att den ökar blodtillförseln ner till slidan. Vilket i sin tur gör att dom kvinnor som har svårt att få orgasm märker att det går mycket lättare, och dom kvinnor som har lätt. Dom påstår att dom upplever helt nya höjder av den.

Tyvärr kan jag inte lägga in några bilder på dom produkter som jag nämnt just nu för att våran hemsida ligger nere för underhåll och kommer tillbaka igen om ett par veckor.

Vad jag försöker säga med allt detta denna underbara natt är.
Vi är som ett apotek för sexuell hälsa. Apoteket säljer i dagsläget knipkulor och olika sexleksaker, vilket även går att se på deras hemsida.
Men fördelen är att vi är specialicerade, har produkt kunskap och vi blir inte generade av frågor.
Nu säger jag vi för att jag syftar på mig och mina säljare som jobbar för mig.

Vi är även dotterbolag till Lustgården i Piteå och jag har jobbat för Lustparty över 7år innan jag öppnade butiken. Vilket ger mig lite erfarenhet inom området iallafall.

Har ni frågor och funderingar kring sex. tveka inte att komma ner för att prata med oss om det, eller vågar du inte komma ner maila dina frågor så ska jag svara på dom så gott jag kan.

Sen kör vi för fullt med homepartyn och ni är även välkomna att boka partyn för att vara nere i våran butik och sitta i våra sköna soffor för att sedan kunna shoppa loss.

Nä det får vara nog för natten. Nu kan jag bara önska er en God Jul och ett GOTT NYTT ÅR!

l[email protected]
För frågor eller boka homeparty.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0